z O1 na O2 - czy warto zmieniać???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    z O1 na O2 - czy warto zmieniać???

    u mnie raz po zalaniu wycieraczki nie chcialy sie wylaczyc, wtedy dopiero zaczalem zauwazac to tykanie, po naprawieniu jeszcze jakis czas "slyszalem" a teraz juz nie zwracam uwagi na przerywacz.
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    z O1 na O2 - czy warto zmieniać???

    Jeżdżę O1 1.9TDI 110KM ASV z 2001r. już ponad 2 lata. Jeżeli chodzi o eksploatację codzienną to nie mogę na autko narzekać.
    Do tej pory zrobiłem zaledwie 11 tys. km a rzeczy, który przy niej robiłem, to takie podstawowe: wymiana kpl. rozrząd (po kupnie), kpl. hamulce, płyny, filtry, nowe opony itp.
    Zamierzam jeszcze trochę jeździć tym autkiem (ok 1 rok do 1,5 roku) ale już powoli obserwuję ogłoszenia i ceny O2.
    W tej chwili jeżeli bym zmieniał auto to pewnie na O2 z ok 2005-6 roku, no i w TDI.
    Parę dni temu rozmawiałem z jednym mechanikiem, który powiedział, że O2 są dużo bardziej awaryjne, a i naprawy+części są droższe. Powiedział, że jeżeli moje autko się spisuje, to nie warto się spieszyć ze zmianą.
    Pewnie jeżeli chodzi o wygląd, komfort jazdy oraz częściowo wyposażenie (ja mam dosyć bogatą wersję Elegance), to będzie na duży plus dla O2.
    Chodzi mi głównie o porównanie awaryjności i kosztów napraw...czy warto zmieniać...?
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • kmicio
      Ambiente
      • 2008
      • 233

      #3
      Z tego co Ci moge pomóc odnośnie kosztów.

      1. Gumy stabilizatora w O1 - cena 20zł/kpl/
      w O2 występują tylko z drążkiem - kretyńskie rozwiązanie. Szukam własnie gdzieś tanio jakiegoś rozwiązania tego problemu.
      2. Przeguby w O1 4x4 - 220zl za sztukę - Lobro.
      w O2 cena za ori 580zł.

      Na szczęście zawiecha w obu autach podobna kosztowo ze wskazaniem na O1. W O1 jest remont wahacza za 150zł. W O2 za 250zł.

      Komfort w O2 chyba przez lepsze stołki 2x lepszy jak w O1 - gdzie siedzenia powinny być fabrycznie zastępowane pniakami drewnianymi. Wreszcie mnie plery nie napieprz....
      :diabelski_usmiech
      *1B1B*1.8T*4x4
      *1B1B*1.9T*DSG

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez kmicio
        w O2 występują tylko z drążkiem - kretyńskie rozwiązanie
        czy ja wiem, DGW wymieniał mi same gumy o ile się nie mylę
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          a jak wygląda awaryjność silników TDI w O2 i ich podzespołów takich jak pompa, wtryski, turbina. Jak to wygląda na tle tych części w O1???
          Słyszałem, że w O2 lepszy jest w tej kwestii silnik 1.9 niż 2.0
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez strazakp
            Słyszałem, że w O2 lepszy jest w tej kwestii silnik 1.9 niż 2.0
            masz do dyspozycji kilka topików o tym
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez kmicio
              W O1 jest remont wahacza za 150zł. W O2 za 250zł.
              Juz da sie taniej, z tego co wymyśliliśmy. Przednie gumy po 50zl/szt, tylne po 42zl/szt, wiec razem ~184zl

              Gumki na stabilizator przeciez mozna kupic osobno 1K0 511 327 AP, AQ, AR, AS w zaleznosci od wersji. ~21zl x2

              Obejma 1K0 511 439 E 26zl x2, nowa sruba N 106 447 01 2zlx2


              To sa wszytsko oryginalne czesci przy wahaczu wstawione lepsze gumy tylne w konsole, wiadomo mozna wlozyc zamienniki tansze za 9zl i wymieniac dwa razy do roku jak opony :twisted: Dokladnie tyle przejechaly w OI tulne tuleje wahacza jak wsadzilem najdrozsze zamienniki jakie mieli w sklepie :lol: Na tych od TT zapomnialem ze tam sie cos dzieje.


              Tak wiec dokladnie jak w OI, ceny chyba identyczne.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Piotrek-Piła
                Drive
                • 2010
                • 91

                #8
                Wszystko zalezy ile planujesz wydać na autko. JA ostatnio miałem raki sam dylemat. Rozmawialem, przed kupnem, ze znajomym mechanikiem, i stwierdział że 01 i 02 za duzo się miedzy sobą nie różnią, poza wyglądem i dodaniem elektroniki.
                Szukałem Octavii 2005-2007 do 35tys. Ostatecznie kupiłem 01 z 2005 za 19tyś. 02 z tego rocznika stoi za około 30tyś.
                Wybór należy do Ciebie.
                Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                Komentarz

                • deviltomek
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 246

                  #9
                  a ja bym wolał młodszą o1 i lepiej wyposażoną niż w tej samej cenie starszą o2 i wydaje mi sie ze młodsza o1 powinna być napewno mniej awaryjna

                  Komentarz

                  • strazakp
                    Elegance
                    • 2008
                    • 819
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Pewnie gdybym teraz miał zmienić na O2 to szukał bym taką 2005-2006 rok, TDI, do ok 36000zł.
                    Raczej nie zmieniał bym na młodszą O1 bo to bez sensu według mnie...wolałbym już wtedy zostawić sobie dłużej swoją O1 jeżeli mi się dobrze spisuje.
                    Ideą zmiany samochodu jest dla mnie zmiana na auto nowsze i bardziej nowoczesne w wyglądzie, wyposażeniu i technologicznie.
                    Kupując swoją O1 zakładałem jeździć ok 3 lat, no i jeszcze mi zostało 1,5 roku. Czy za ten czas zmienię...nie wiem. Na pewno nie będzie to wcześniej ja 1,5 roku.
                    strazakp

                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                    Komentarz

                    • shado
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 5315
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Piotrek-Piła
                      ze znajomym mechanikiem, i stwierdział że 01 i 02 za duzo się miedzy sobą nie różnią, poza wyglądem i dodaniem elektroniki.
                      No rzeczywiście mała różnica :szeroki_usmiech
                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        Zamieszczone przez strazakp
                        Do tej pory zrobiłem zaledwie 11 tys. km a rzeczy, który przy niej robiłem, to takie podstawowe: wymiana kpl. rozrząd (po kupnie), kpl. hamulce, płyny, filtry, nowe opony itp.
                        narazi bym śmigał jak masz mały przebieg i pewny samochód to bym nim jeździł a niewiadomo co kupisz i skąd.
                        Co do różnicy np: OI tylni belka wleczona skrętna , a w OII wielowachacz , komfort na pewno lepszy ale na pewno :!: mniej wytrzymały na polskich warunkach drogowych co do eksploatacji wielowachacza muszą wypowiedzieć się koledze bo ja go nie miałem.
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14888
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Wg, mnie wiadomo, że jak coś nowocześniejsze, to lepsze (większy komfort ogólnie, lepsze rozwiązania). Ale i ewentualne naprawy droższe. Coś za coś.

                          Jenak O2 bije na głowę O1, o czym sie przekonałem jeżdżąc czasem O2:
                          - cichsza
                          - o wieeeeele wygodniejsze fotele.
                          Przynajmniej dla tyłka i pleców naprawdę warto!!!!!
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • pawelslx
                            Classic
                            • 2008
                            • 12

                            #14
                            Ja również zastanowie się w przyszłości nad kupnem O2. Ciekawi mnie jaka jest różnica między O1 i O2 pod względem miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu. Jest tyle samo czy może O2 jest już znacznie przestronniejsza?
                            Zastanawiam się który z silnkiów TDI w O2 zbiera najlepsze opinie. Ten o mocy 140KM wydaje się naprawde interesujący. Co możecie o nim powiedzieć?

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #15
                              Zamieszczone przez pawelslx
                              Ciekawi mnie jaka jest różnica między O1 i O2 pod względem miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu
                              Duza, bardzo duża
                              Zamieszczone przez pawelslx
                              Jest tyle samo czy może O2 jest już znacznie przestronniejsza?
                              O II jest dużo bardfziej przestronna wewnątrz.

                              [ Dodano: Pon 26 Kwi, 10 11:18 ]
                              Zamieszczone przez Piotrek-Piła
                              Rozmawialem, przed kupnem, ze znajomym mechanikiem, i stwierdział że 01 i 02 za duzo się miedzy sobą nie różnią, poza wyglądem i dodaniem elektroniki.
                              Hahha, niezły ten "mechanik". Lepiej może do niego juz nie jeździj skoro ma takie pojęcie
                              O II to:
                              - inna płyta podłogowa
                              - Inne zawieszenie
                              - inne silniki
                              - inny rodzaj instalacji elektrycznej (w O I tradycyjna w O II szyna CAN)
                              - inne podzespoły
                              To 2 zupełnie różne auta które łaczy TYLKO nazwa modelu.
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • phrix
                                L&K
                                • 2007
                                • 1000
                                • Audi
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Moje odczucie jest takie O2 jest dużo bardziej komfortowa i rozbudowana. Jeżeli cenimy komfort, a auto ma śmigać na trasie to moim zdaniem raczej O1 odpada (ciasny głośny i niewygodny w trasie)

                                Natomiast O1 ma tą zaletę że wszystko jest proste i tanie. Taki "osiołek" który nigdy nie powie nie, zawsze zapali wjedzie wszędzie i nie sprawia problemów w eksploatacji.

                                Myślę że ciężko tutaj wyszukać złoty środek, wszystko zależy od tego do czego auto ma być używane i od indywidualny preferencji kierownika :szeroki_usmiech
                                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                _

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14888
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pawelslx
                                  Ciekawi mnie jaka jest różnica między O1 i O2 pod względem miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu.
                                  bez porównania i inna klasa

                                  Zamieszczone przez pawelslx
                                  Jest tyle samo czy może O2 jest już znacznie przestronniejsza?
                                  o wiele.... wiele

                                  Zamieszczone przez phrix
                                  O2 jest dużo bardziej komfortowa
                                  dokładnie

                                  Zamieszczone przez phrix
                                  Natomiast O1 ma tą zaletę że wszystko jest proste i tanie. Taki "osiołek" który nigdy nie powie nie, zawsze zapali wjedzie wszędzie i nie sprawia problemów w eksploatacji.
                                  no może problemy nieraz są, ale z tym osiołkiem to się zgadzam

                                  Zamieszczone przez phrix
                                  Myślę że ciężko tutaj wyszukać złoty środek,
                                  wszystko zależy od tego na co nas stać i co się nam podoba.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • kmicio
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 233

                                    #18
                                    Gumki na stabilizator przeciez mozna kupic osobno 1K0 511 327 AP, AQ, AR, AS w zaleznosci od wersji. ~21zl x2
                                    No właśnie dzowniłem do ASO Danelczyk. To są gumy tylnego drążka stabilizatora. PRzednie są nie rozbieralne i kosztują z drążkiem - uwaga 400zł ops: ... Kurde czyli jak mam rozumieć tylne pasują do przodu czy jak ??

                                    Cholercia... muszę to zrobić bo się już zużyły gumy na drążku.
                                    *1B1B*1.8T*4x4
                                    *1B1B*1.9T*DSG

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      kmicio, Wczoraj wieczorem sprawdzilem i faktycznie racja, to sa numery tylu, a nie przodu ops: Wtedy cos tego nie zauwazylem. Przod w calosci.


                                      A co do rozbieralnosci, to:



                                      3 jest wymienialna jak widac, tak samo jak 2-ka ktora juz opanowalismy.

                                      Kwestia jak to zdemontowac i co wsadzic na ich miejsce. Te z tylu nie beda pasowac na 1005 bo stabilizator ma mniejsza srednice.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • kmicio
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 233

                                        #20
                                        Aha, tylko gdzie to teraz zanabyć w drodze kupna. Ja dostęp do warsztatu mam i zdolnego mechanika. Więc sobie damy radę. Ale kto to dystrybuuje w PL? Co do 2-ki to u mnie narazie w bdb stanie są . Tylko 3 nie robi już...
                                        *1B1B*1.8T*4x4
                                        *1B1B*1.9T*DSG

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          kmicio, Trzeba poznac wymiary tego, albo jakies foto jak to wyglada, to nasi spece to dorobia, mozliwe ze to da sie kupic jako czesc zamienna na stabilizator z innego VAGa i po sprawie.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          Pracuję...